Jeroen Mirck versterkt redacties MarketingTribune en Marketingfacts
Journalist Jeroen Mirck komt vanaf januari 2018 fulltime de redacties van MarketingTribune en Marketingfacts versterken. Hij gaat zijn tijd gelijkelijk verdelen over deze twee vaktitels van BBP Media. Bij MarketingTribune zal hij als redacteur voornamelijk verantwoordelijk zijn voor de verslaggeving over reclame, media en sponsoring. Bij Marketingfacts gaat hij als contentmanager de blogger-community uitbreiden tot een landelijk kennisplatform voor marketeers.
Jeroen Mirck (46) was voorheen zelfstandig journalist en werkte onder meer voor Emerce, Dirty Science en de afgelopen vier jaar ook voor MarketingTribune. Eerder was hij hoofdredacteur van Quality in Meetings (QM) en carrièretijdschrift Memory Magazine, redacteur van Adformatie en redactiechef van Emerce.
“Ik schrijf al twee decennia over reclame, marketing en media, maar dit vakgebied gaat nooit vervelen”, zegt Mirck. “De afgelopen vier jaar heb ik als freelancer intensief samengewerkt met de redactie van MarketingTribune. Dat is goed bevallen. Toen BBP Media me het aanbod deed om daarnaast ook de toonaangevende vakblog Marketingfacts onder mijn hoede te nemen, was de keuze snel gemaakt.”
Vanaf januari blijft Mirck voor MarketingTribune goeddeels doen wat hij de afgelopen vier jaar al deed, maar gaat hij daarnaast ook uitvoerig in gesprek en aan de slag met de blogger-community van Marketingfacts. “Als blogger van het eerste uur kijk ik daarnaar uit. Samen gaan we Marketingfacts klaarstomen voor een nieuwe fase, waarin we nog meer dan voorheen de marketeers aan het platform willen binden.”
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...De sociale partners in de Tentoonstellingsbouw, Meubelindustrie en Orgelbouw hebben overeenstemming bereikt over de pensioenparameters voor 2024. Daarnaast bouwen werknemers vanaf 1 januari 2024 al vanaf hun 18e pensioen op. Dit heeft gevolgen voor werknemer, werkgevers én je salarisadministratie! Pensioenparameters vanaf 2024 De premie en pensioenopbouw voor de basispensioenregeling van sectoren Meubelindustrie, Orgelbouw en Tentoonstellingsbouw is, […]
...Inzicht hebben én inzicht geven in de branche waarin we opereren, is voor de VVEM van groot belang. Wie weet hoe de branche ervoor staat, kan daarop als ondernemer in die branche anticiperen. Wij willen daarom zowel de Monitor Festivals & Concerten als de Arbeidsmonitor Gastvrijheidssector nog eens onder de aandacht brengen. Monitor Festivals & […]
...