PPHE Hotel Group Limited: Versterking van Executive Leadership Team om verdere groei te realiseren

door | 11 december 2017 | Locaties

AMSTERDAM, The Netherlands– PPHE Hotel Group, dat diverse full-service luxueuze hotels en lifestylehotels in belangrijke metropolen en op belangrijke resortbestemmingen bezit, verhuurt, ontwikkelt, exploiteert en franchiset is verheugd te melden dat er vier leden zijn benoemd binnen het Executive Leadership Team. Drie posities zijn gevestigd in Amsterdam en zij zullen zich verder richten op belangrijke gebieden binnen het bedrijf om de volgende groeifase van PPHE Hotel Group te ondersteunen.

Daniel Kos is per 1 januari 2018 benoemd tot Chief Financial Officer. Daniel wordt verantwoordelijk voor het toezicht op de financiële strategie en prioriteiten van PPHE Hotel Group. Daniel trad in september 2011 bij het Bedrijf in dienst als Group Head of Accounting en werd in maart 2015 benoemd tot Vice President Corporate Finance. Hij heeft bijgedragen aan een aantal belangrijke financiële transacties, waaronder de werving eerder dit jaar van €105,8 miljoen aan nieuw kapitaal door de in Kroatië gevestigde dochteronderneming van PPHE Hotel Group, Arena Hospitality Group d.d., en verschillende herfinancieringsactiviteiten.

Voordat Daniel bij het Bedrijf in dienst trad, had hij senior managementfuncties op het gebied van accountancy en financiën, waaronder 11 jaar bij Mazars LLP, een internationaal accountancybedrijf. Daniel is registeraccountant en heeft een bachelordiploma Bedrijfseconomie van de Hogeschool van Amsterdam.

Greg Hegarty is benoemd in de nieuwe functie van Executive Vice President UK en Chief Commercial Officer. Greg is in zijn nieuwe functie algemeen verantwoordelijk voor het uitvoeren van de commerciële strategie van PPHE Hotel Group en houdt tevens toezicht op de activiteiten in het Verenigd Koninkrijk, de grootste operationele regio van het Bedrijf. Hij beschikt over 22 jaar ervaring in de sector en was een van de drijvende krachten achter het succes van de merkpositionering van Park Plaza® Hotels & Resorts als een van de grootste internationale exploitanten van luxueuze hotels in Londen.

Vóór zijn promotie was Greg sinds 2009 Regional General Manager voor het Verenigd Koninkrijk bij de PPHE Hotel Group en had hij functies bij exploitanten, waaronder GLH en BDL.

Robert Henke is benoemd tot Executive Vice President of Corporate Affairs and Customer Experience. In deze nieuwe functie houdt Robert toezicht op Corporate Affairs, waaronder Corporate and Investor Communications, merkstrategie, gastbeleving en betrokkenheid, informatietechnologie en maatschappelijk verantwoord ondernemen van het Bedrijf.

Robert beschikt over meer dan 18 jaar ervaring binnen de internationale gastvrijheidssector en maakt sinds 2007 integraal deel uit van de marketingteam van de PPHE Hotel Group. Hiervoor was hij Vice President Marketing and Branding. Voordat Robert in 2001 bij de PPHE Hotel Group in dienst trad, had hij verschillende wereldwijde marketingfuncties bij Hilton en Golden Tulip.

Jaklien van Sterkenburg is benoemd tot Executive Vice President People & Culture | Head of HR. In haar nieuwe functie zal Jaklien als lid van het Executive Leadership team bijdragen aan de groeiambitie van PPHE Hotel Group gericht op de ontwikkeling van leadership, talentmanagement en de ontwikkeling van medewerkers waarbij de focus is op het waarborgen van de cultuur welke PPHE Hotel uniek maakt voor gasten en medewerkers. Jaklien is meer dan 20 jaar werkzaam bij het Bedrijf in diverse functies, waaronder die van Director of Sales en Hotel Manager, en was sinds 2007 Vice President People Development & HR.

Boris Ivesha, President en Chief Executive Officer van de PPHE Hotel Group zei het volgende over deze promoties:

“Ik kondig met groot genoegen deze promoties aan die ons Executive Leadership Team verder zullen versterken. De leden van het Executive Leadership Team hebben samen tientallen jaren ervaring binnen de horecasector en hebben grondig inzicht in de activiteiten van de PPHE Hotel Group, waarmee zij het volgende stadium van onze ambitieuze groeiplannen kunnen ondersteunen.”

Partnerbijdragen

Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]

...

Meer nieuws