Home Evenementen Hypsos ontwikkelt innovatief Nederlands Paviljoen op Expo 2017

Hypsos ontwikkelt innovatief Nederlands Paviljoen op Expo 2017

533
0
DELEN

Hypsos uit Soesterberg heeft het Nederlands Paviljoen op Expo 2017 gerealiseerd. Als general contractor is Hypsos eindverantwoordelijk voor concept, design en realisatie van het Nederlands Paviljoen op de wereldtentoonstelling Expo 2017 in Astana, Kazachstan.

Na een uitvoerige tenderprocedure werd Hypsos als winnaar uitkozen door het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Het verrassende ontwerp gaf daarbij de doorslag. Onder leiding van creative director Melle Pama en zijn team van expo pavilion group / gestalt is een onderscheidend en opvallend paviljoen vormgegeven. De bezoeker wordt als het ware ondergedompeld in een ruimtelijke weergave van het karakter van Nederland; een beeldtaal die refereert aan Nederlandse iconen, het Nederlands denken en Dutch Design.

Low Land, High Energy

Het thema Low Land, High Energy van de Nederlandse inzending laat alle bezoekers kennismaken met onze typische Dutch Mindset, hoe die mindset ons heeft gedreven te innoveren en ontdekken welke rol ons land speelt in de energietransitie. Aan de orde komen onderwerpen als klimaatverandering, de vermindering van CO2-uitstoot, nieuwe vormen van energie, zoals hernieuwbare energie en energie-efficiëntie, energiezekerheid, energieopwekking en opslag en duurzaam opgewekte energie.

In samenwerking met haar partners heeft Hypsos de videoproductie ontwikkeld voor het Nederlandse paviljoen. Deze is vormgegeven tot een intensieve visitor-journey waarbij middels innoverende technische oplossingen als multi-layer 3D holografische projectie de bezoeker een memorabele ervaring wordt aangeboden en de kernboodschap zeker zal beklijven in het typisch zeer grote aanbod van belevingen en informatie op de Expo. Heide Agne, strategy director van Hypsos: ‘Met een multidiciplinair team van content schrijvers, ontwerpers en specialisten op gebied van AV, VR, holografie en projecties hebben we gewerkt aan wat wij zien als een nieuw soort paviljoen. Het verhaal over de mindset was afkomstig van de klant, via Amsterdams buro Conspiracy Sinc en de creatieve vertaling naar een fantastische én haalbare bezoekersbeleving is hetgeen waar wij in excelleren. De revolutionaire, op nanotechnologie gebaseerde NovaLine schermtechnologie zorgt voor een holografische projectie van MANN CG met ongekende dieptewerking.’

Realisatie

Hypsos staat bekend om haar kracht in design development en het vlekkeloos realiseren van haar projecten. Een sterk projectmanagement team, een decentrale organisatiestructuur en naadloze samenwerking met lokale partners uit haar eigen netwerk zijn essentiële aspecten om dit tot stand te brengen. Eric Beekmans, verantwoordelijke projectmanager bij Hypsos zegt hierover: ‘De juiste interpretatie van het creatief design, de design development, is een zeer essentiële schakel om van een creatief design naar een helder en realiseerbaar plan richting de lokale productiepartner te komen.’ Het cyclische karakter van Expo, net als bij de Olympische Spelen en World Cup voetbal, brengt ons team naar steeds weer nieuwe landen en culturen. De culturele brug voor Expo 2017 wordt geslagen door Jan W. Spiers, Managingdirector van Hypsos in Moskou en zijn team in Astana.

Expo 2017 Astana

Op 113 hectare wordt in Astana, Kazachstan de wereldtentoonstelling Expo 2017 gehouden waar zon 100 landen en 10 internationale organisaties aan deelnemen. Het thema van deze Expo is Future Energy. Het hoofddoel van de tentoonstelling is verantwoordelijkheid op te roepen die een discussie bevordert en het ontwikkelen stimuleert van kennis waarmee mensen het energieverbruik op onze planeet onder controle krijgen en schade aan het milieu weten te minimaliseren. Naar verwachting zullen tot wel 5 miljoen mensen wereldwijd de Expo 2017 gaan bezoeken.

Over Hypsos

Hypsos, opgericht in 1910, is al meer dan 100 jaar toonaangevend in live communicatie. Hypsos verzorgt de realisatie van wereld expo’s, winkels, musea, beurzen, brand experiences en evenementen. Op de Expo 2017 ontwikkelt, bouwt en verzorgt Hypsos drie landenpaviljoens, te weten van: Nederland, Saudi Arabië en Algerije.