NH Hotel Group lanceert FASTPASS, en combineert hiermee drie services in een digitale omgeving: Online Check-in, Choose Your Room en Online Check-out. De tijdbesparende persoonlijke service is voor alle NH hotelgasten beschikbaar via de NH Hotel Group app.

Uitchecken zonder receptie

48 uur vóór aankomst bij het hotel ontvangt de gast een e-mail die toegang geeft tot Online Check-in, waar alle persoonlijke gegevens ingevuld kunnen worden tot 12.00 uur op de dag van aankomst. Hierdoor hoeft de gast bij aankomst alleen nog maar de sleutel van zijn of haar kamer op te halen bij de receptie. Gedurende de Online Check-in procedure zal de gast van Choose your room gebruik kunnen maken. Met deze service zijn alle kamers te zien die beschikbaar zijn. Vanaf 18:00 uur op de dag vóór vertrek heeft de gast de mogelijkheid alle (eventueel) gemaakte kosten te betalen en via Online Check-out uit te checken zonder nog bij de receptie langs te hoeven gaan.

Milieu

Naar schatting zullen na het eerste jaar van de implementatie van FASTPASS méér dan 12.000 gasten uitgecheckt hebben zonder langs de receptie te gaan. De digitalisering van het in- en uitchecken heeft ook een voordeel voor het milieu. Het bespaart op jaarbasis ruim 24.000 vellen papier, hetgeen overeenkomt met 460 kg CO².