Ton Rombouts nieuwe voorzitter jury “Nationale Citymarketing Trofee”

door | 9 april 2018 | Nieuws

Senator wil breder draagvlak voor citymarketing in Nederland


Ton Rombouts is de nieuwe juryvoorzitter van de “Nationale Citymarketing Trofee”. Rombouts volgt daarin Alexander Rinnooy Kan op. Met Rombouts als juryvoorzitter haalt de organisatie achter de citymarketingprijzen een schat aan ervaring binnen. Lex Kruijver, voorzitter van de Stichting Nationale Citymarketing Trofee, zegt hierover: “Ton Rombouts is een grote naam in citymarketingland. Hij heeft als burgemeester de stad Den Bosch letterlijk op de kaart gezet met als hoogtepunt het Jeroen Bosch jaar in 2016. Wij zijn dan ook erg blij dat hij zich wil verbinden aan de Nationale Citymarketing Trofee”. Rombouts werd in 2017 nog gekozen als “Citymarketing Personality of the year”.

Als nieuwe voorzitter van de Nationale Citymarketing Trofee, wil Rombouts naar een grotere relevantie en uitstraling van deze vakprijzen. De prijzen, die dit jaar voor de 8e keer worden uitgereikt, zijn niet alleen belangrijk voor de gemeentelijke organisatie, maar voor alle partijen in de stad. Daarom wil hij hierbij ook sectoren als o.a. vastgoed, toerisme, cultuur en sport mobiliseren en betrekken.
De ambities van Rombouts gaan verder dan alleen het voorzitterschap van de jury. Zo wil de CDA-senator ook meer draagvlak creëren voor citymarketing en het jaarlijkse Nationaal Congres Citymarketing, waar de prijzen worden uitgereikt, breder onder de aandacht brengen. Rombouts hierover: “Het Nationaal Congres Citymarketing moet hét evenement worden waarbij bestuurders, ondernemers en maatschappelijke organisaties elkaar treffen om de actualiteit rondom citymarketing te bespreken en van elkaar te leren”.

Naast Ton Rombouts bestaat de jury in 2018 uit de volgende personen:

  • Erik Braun: Senior Researcher Urban Economics, Place Marketing & Real Estate Development, Erasmus Universiteit.
  • Eric de Kluis: Hoofdredacteur Binnenlands Bestuur.
  • Hans Oostendorp: Directeur Necker Van Naem;
  • Machteld Beekhuis: adviseur gebiedsmarketing en -communicatie bij Urban Solutions;
  • John Kerkhoven: eigenaar Vastgoedjournaal.nl.

Op dit moment worden de gemeenten die in aanmerking kunnen komen voor de Nationale Citymarketing Trofee geselecteerd door citymarketing-experts. De nominaties worden medio mei bekend gemaakt en op 4 juni worden de prijzen in Leeuwarden, tijdens het Nationaal Congres Citymarketing, uitgereikt.

Het Nationaal Congres Citymarketing
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt dit jaar voor de 9e keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Het congres dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven verbindt, is inmiddels een traditie op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen, is het congres door en voor de branche. Dit jaar vindt het Nationaal Congres Citymarketing plaats op maandag 4 juni in Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden. Kijk voor meer informatie over het congres op www.nationaalcongrescitymarketing.nl.

Partnerbijdragen

Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]

...

Meer nieuws