14.000 BEZOEKERS PER MOTOR NAAR MOTORBEURS JAARBEURS
De combinatie van het vroege lenteweer en de 35e editie van MOTORbeurs Utrecht zorgden ervoor dat het motorseizoen officieel is geopend. Ruim 80.000 motorliefhebbers kwamen af op de jubileumeditie van MOTORbeurs Utrecht die van 14 tot en met 17 februari plaatsvond in de Jaarbeurs in Utrecht. Een recordaantal hiervan kwam op de motor: 14.000 mensen waar dit vorig jaar nog zo’n 5.000 was. Op MOTORbeurs Utrecht maakten bezoekers kennis met de nieuwe modellen van 2019, kochten ze occasions en genoten ze van nieuwe activiteiten en shows.
4.699 testritten
De 35e editie stond bol van nieuwe activiteiten. Zo hebben bezoekers veelvuldig gebruikgemaakt van het testparcours. 36% van de bezoekers is van plan binnen nu en een jaar een motor aan te schaffen. Om hierin de juiste keuze te maken, zijn er door bezoekers maar liefst 4.699 testritten gemaakt op MOTORbeurs Utrecht. Hiervan heeft 42% aangegeven graag door een dealer van het betreffende merk benaderd te willen worden. Het testparcours was daarmee een groot succes. De nieuwe activiteit krijgt een beoordeling van een 8,1. Ook toekomstige rijders kwamen goed aan hun trekken. Dit jaar werd de Grootste Rijschool van Nederland opgebouwd bij BOVAG Try the Bike. Bijna 400 bezoekers hebben hier hun eerste rijles gevolgd.
‘Volgend jaar zeker weer van de partij’
Naast bezoekers zijn ook exposanten erg te spreken over deze editie. Zo vertelt Mark Bos, CEO van MotorKledingCenter, dat hij het wederom een topeditie vond. ‘We kijken altijd weer uit naar de beurs en daarmee de start van het seizoen. De sfeer was ook dit jaar erg positief en we hebben een goede omzet gedraaid. Een ding is zeker: volgend jaar zijn we zeker weer van de partij.’ Ook Thomas De Meûter, Marketing & PR Director bij Ducati, is enthousiast. ‘Op MOTORbeurs Utrecht komen wij in contact met heel motorrijdend Nederland. Bezoekers kunnen kennismaken met onze nieuwe machines en occasions en krijgen een beeld van het merk Ducati. Ook dit jaar was het een groot succes, met het nieuwe testparcours en doorlopend kwalitatief bezoek.’
Ruim helft bezoekers doet aankoop
Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat 92% van de bezoekers een motorrijbewijs heeft. 5% heeft er nog geen, maar is wel serieus van plan om binnenkort rijlessen te volgen. Hiervan oriënteert 68% zich op een occasion, de overige 32% gaat voor een nieuwe motor. Daarnaast heeft ruim de helft van de bezoekers (53%) aankopen gedaan tijdens het bezoek aan MOTORbeurs Utrecht.
De volgende editie vindt plaats van 20 t/m 23 februari 2020.3
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...De sociale partners in de Tentoonstellingsbouw, Meubelindustrie en Orgelbouw hebben overeenstemming bereikt over de pensioenparameters voor 2024. Daarnaast bouwen werknemers vanaf 1 januari 2024 al vanaf hun 18e pensioen op. Dit heeft gevolgen voor werknemer, werkgevers én je salarisadministratie! Pensioenparameters vanaf 2024 De premie en pensioenopbouw voor de basispensioenregeling van sectoren Meubelindustrie, Orgelbouw en Tentoonstellingsbouw is, […]
...Inzicht hebben én inzicht geven in de branche waarin we opereren, is voor de VVEM van groot belang. Wie weet hoe de branche ervoor staat, kan daarop als ondernemer in die branche anticiperen. Wij willen daarom zowel de Monitor Festivals & Concerten als de Arbeidsmonitor Gastvrijheidssector nog eens onder de aandacht brengen. Monitor Festivals & […]
...