Faber aan boord bij de Volvo Ocean Race
Op 14 oktober 2017 klinkt in de Spaanse stad Alicante het startschot van de Volvo Ocean Race 2017-18. De race start op 22 oktober en voert de zeven deelnemende teams in 45.000 zeemijlen de wereld rond – ze bevaren vier oceanen, tikken zes continenten en 12 gaststeden aan, waarna ze eind juni 2018 finishen in Den Haag. Faber Audiovisuals reist als officiële AV race supplier voor de zeilrace om de wereld uit om het evenement audiovisueel perfect te laten verlopen.
“Faber Audiovisuals reist acht maanden lang met de Volvo Ocean Race mee om de Village Experience met twee volledige videosets te ondersteunen”, steekt Jeroen Jongenelen van Faber van wal. “Alle materialen worden per boot naar elke locatie getransporteerd. Daarom hebben we een tweetal sets nodig, die afwisselend worden ingezet. Terwijl set 1 in Alicante wordt gebruikt, reist set 2 naar Lissabon. Set 1 gaat vervolgens weer naar Kaapstad, enzovoort.”
De Village Experience vormt een centraal platform, waar videoschermen bezoekers op meeslepende wijze meenemen op zee. Ook wordt hen met de Race Experience een kijkje geboden in de diverse compartimenten van een boot en biedt de door Faber Audiovisuals verzorgde apparatuur praktische informatie en informatie over de duurzaamheidscampagne van de race ‘Turn the Tide on Plastic’. Jongenelen: “Wij verzorgen de projectie, de LED-schermen, de aansturing, licht en geluid.”
“De organisatie van de Volvo Ocean Race selecteerde Faber Audiovisuals vanwege de veelzijdigheid van onze apparatuur en onze kennis, waardoor wij in kant-en-klare oplossingen kunnen meedenken. Bovendien zijn wij een wereldwijde speler, waardoor wij gemakkelijk op verschillende continenten kunnen acteren.” Gedurende de hele race reist Faber Audiovisuals met drie man sterk de wereld over. “Volvo Ocean Race is een topsportevenement, dat de hele wereld als speelveld gebruikt, dus wij zijn zelf ook enthousiast om hier als officiële leverancier aan verbonden te zijn.”
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...