Peter van der Veer (53), nieuwe commercieel directeur Jaarbeurs
Jaarbeurs benoemt voormalig Ahoy topman als nieuwe commercieel directeur
Peter van der Veer treedt per 23 september 2019 aan als commercieel directeur (CCO) van Jaarbeurs. In deze functie wordt Peter commercieel eindverantwoordelijk voor de businessunits Merken & Content waaronder de eigen titels van Jaarbeurs vallen en Venue & Service waaronder de titels derden, verhuur en horeca vallen. De invulling van de functie voor CCO is een stap richting een nieuwe commerciële (top)structuur die in het eerste kwartaal 2020 in werking treedt.
Met Albert Arp (CEO), Franka Morssink (CFO) vormt Peter de directie van Jaarbeurs.
Carrière
Peter van der Veer begon zijn carrière bij Jaarbeurs in Utrecht en werkte zich daar op tot general manager marketing & sales. In 2005 stapte hij over naar Rotterdam Ahoy, werd tevens mede-aandeelhouder en sinds 2011 was hij lid directie van Rotterdam Ahoy. Met zijn bevlogenheid en commerciële drive bouwde hij Rotterdam Ahoy uit tot een toonaangevende event organisatie. Peter stopte eind 2018 als lid-directie en deed onlangs afstand van zijn aandelen.
Mooie stap
Peter noemt zijn overstap naar Jaarbeurs een prachtige stap. “Jaarbeurs heeft de afgelopen 3 jaar indrukwekkende stappen gezet en heeft daarnaast een enorme ambitie en duidelijke koers uitgezet. Er ligt een uitstekende basis voor de toekomst. Ik kijk er naar uit om deel uit maken van deze directie en de gepassioneerde Jaarbeurs medewerkers. Weer terug naar mijn roots geeft mij ook veel energie en extra drive.”
CEO Albert Arp is in zijn nopjes met de nieuwe commerciële topman. “Ik ken Peter al een tijd en hij heeft een indrukwekkend trackrecord en een duidelijke visie. We zetten onverminderd hoog in op de vernieuwing en verbetering. De benoeming van Peter past daarin.”
Over Jaarbeurs
Jaarbeurs onderstreept het belang van oprechte aandacht in de rol die zij speelt bij het verbinden van mensen, merken en markten. Jaarbeurs organiseert en faciliteert het hele jaar door live events en online platformen waarmee zij waardevolle belevingen en verbindingen creëert. Jaarlijks ontvangt Jaarbeurs zo’n 2,5 mln bezoekers voor evenementen en beurzen.
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...