PRG Nederland ondersteunt Nederlands Paviljoen in Kazachstan tijdens wereld expo 2017
Op 10 juni opende de wereldtentoonstelling in Astana, Kazachstan haar deuren. De expo behandelt het thema ‘Energie van de toekomst’ en is nog tot 10 september 2017 te bezoeken.
PRG Nederland ondersteunt, in opdracht van general contractor Hypsos, het Nederlands paviljoen met audiovisuele technologie. Met de slogan ‘Low Land, High Energy’ laat Nederland haar bezoekers kennismaken met de typische ‘Dutch Mindset’ dat Nederland motiveert om steeds op zoek te gaan naar innovatieve en duurzame oplossingen. In dat kader worden onderwerpen als klimaatverandering, de vermindering van CO2-uitstoot, energie-efficiëntie en energieopwekking aangekaart.
Hypsos is verantwoordelijk voor het concept, design en realisatie. Hypsos Nederland werkte samen met PRG om het Nederlands Paviljoen een uitstraling te geven die in lijn staat met het innovatieve thema.
PRG ondersteunt de opstelling met algemene verlichting, show verlichting, audio en video hardware over het gehele paviljoen. Het hoogtepunt is de ‘Main’ show waarin een innovatieve 3D holografische projectie, in combinatie met een licht-, geluid- en videoshow, voor een ultieme belevenis zorgt.
Om zeker te zijn dat de show in Astana vlekkeloos verloopt, hebben Hypsos en PRG de set up eerst getest in Utrecht. Zo kon de opdrachtgever, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, op voorhand ontdekken hoe de show zou gerealiseerd worden en kon de eerste content op groot scherm worden bekeken.
Mark van der Werff, PRG Project Manager, licht toe: “De 3D holografische projectie was een groot succes en we zijn trots op de positieve feedback van de klant. Het was de wens van de klant dat het systeem volledig autonoom kan opereren zonder tussenkomst van een operator of technicus, waarbij gekozen kan worden uit verschillende shows op ieder moment. Mede dankzij de deskundigheid van Hypsos is dit project uiterst succesvol volbracht. Ze hebben de logistiek vanuit Nederland naar Astana perfect geregeld.”
“In PRG hebben wij een zeer professionele partner gevonden die tijdens het hele project met veel kennis en creativiteit altijd flexibel en oplossingsgericht heeft gewerkt”, vertelt Heide Agne, Director Strategy bij Hypsos.
PRG koos voor Panasonic laserprojectoren omwille van de onderhoudsarme werking en flexibiliteit. De combinatie Watchout en Watchnet, beide van fabrikant Dataton, met MA Lighting GrandMA2 zorgen voor showcontrol van zowel audio, lighting als video. Het gehele systeem wordt constant gemonitord in Utrecht middels een breedband internetverbinding.
Eric Beekmans, Project Manager bij Hypsos, besluit: “Het werken met lokale partijen is altijd een uitdaging in landen zoals Kazachstan. Uiteraard was er ook een taalbarrière. De ploeg van PRG wist hier heel goed mee om te gaan waardoor op locatie alles prettig verliep, ondanks enkele kleine tegenslagen. De 1:1 proefopstelling van de gelaagde holografische projectie die gemaakt is bij PRG is hierin een essentiële schakel geweest.”
PRG bedankt Hypsos voor het gestelde vertrouwen en de fijne samenwerking. Door de flexibele en professionele instelling van Hypsos verliep het totale project uiterst vlot.
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...