Hypsos ontwikkelt innovatief Nederlands Paviljoen op Expo 2017
Hypsos uit Soesterberg heeft het Nederlands Paviljoen op Expo 2017 gerealiseerd. Als general contractor is Hypsos eindverantwoordelijk voor concept, design en realisatie van het Nederlands Paviljoen op de wereldtentoonstelling Expo 2017 in Astana, Kazachstan.
Na een uitvoerige tenderprocedure werd Hypsos als winnaar uitkozen door het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Het verrassende ontwerp gaf daarbij de doorslag. Onder leiding van creative director Melle Pama en zijn team van expo pavilion group / gestalt is een onderscheidend en opvallend paviljoen vormgegeven. De bezoeker wordt als het ware ondergedompeld in een ruimtelijke weergave van het karakter van Nederland; een beeldtaal die refereert aan Nederlandse iconen, het Nederlands denken en Dutch Design.
Low Land, High Energy
Het thema Low Land, High Energy van de Nederlandse inzending laat alle bezoekers kennismaken met onze typische Dutch Mindset, hoe die mindset ons heeft gedreven te innoveren en ontdekken welke rol ons land speelt in de energietransitie. Aan de orde komen onderwerpen als klimaatverandering, de vermindering van CO2-uitstoot, nieuwe vormen van energie, zoals hernieuwbare energie en energie-efficiëntie, energiezekerheid, energieopwekking en opslag en duurzaam opgewekte energie.
In samenwerking met haar partners heeft Hypsos de videoproductie ontwikkeld voor het Nederlandse paviljoen. Deze is vormgegeven tot een intensieve visitor-journey waarbij middels innoverende technische oplossingen als multi-layer 3D holografische projectie de bezoeker een memorabele ervaring wordt aangeboden en de kernboodschap zeker zal beklijven in het typisch zeer grote aanbod van belevingen en informatie op de Expo. Heide Agne, strategy director van Hypsos: ‘Met een multidiciplinair team van content schrijvers, ontwerpers en specialisten op gebied van AV, VR, holografie en projecties hebben we gewerkt aan wat wij zien als een nieuw soort paviljoen. Het verhaal over de mindset was afkomstig van de klant, via Amsterdams buro Conspiracy Sinc en de creatieve vertaling naar een fantastische én haalbare bezoekersbeleving is hetgeen waar wij in excelleren. De revolutionaire, op nanotechnologie gebaseerde NovaLine schermtechnologie zorgt voor een holografische projectie van MANN CG met ongekende dieptewerking.’
Realisatie
Hypsos staat bekend om haar kracht in design development en het vlekkeloos realiseren van haar projecten. Een sterk projectmanagement team, een decentrale organisatiestructuur en naadloze samenwerking met lokale partners uit haar eigen netwerk zijn essentiële aspecten om dit tot stand te brengen. Eric Beekmans, verantwoordelijke projectmanager bij Hypsos zegt hierover: ‘De juiste interpretatie van het creatief design, de design development, is een zeer essentiële schakel om van een creatief design naar een helder en realiseerbaar plan richting de lokale productiepartner te komen.’ Het cyclische karakter van Expo, net als bij de Olympische Spelen en World Cup voetbal, brengt ons team naar steeds weer nieuwe landen en culturen. De culturele brug voor Expo 2017 wordt geslagen door Jan W. Spiers, Managingdirector van Hypsos in Moskou en zijn team in Astana.
Expo 2017 Astana
Op 113 hectare wordt in Astana, Kazachstan de wereldtentoonstelling Expo 2017 gehouden waar zon 100 landen en 10 internationale organisaties aan deelnemen. Het thema van deze Expo is Future Energy. Het hoofddoel van de tentoonstelling is verantwoordelijkheid op te roepen die een discussie bevordert en het ontwikkelen stimuleert van kennis waarmee mensen het energieverbruik op onze planeet onder controle krijgen en schade aan het milieu weten te minimaliseren. Naar verwachting zullen tot wel 5 miljoen mensen wereldwijd de Expo 2017 gaan bezoeken.
Over Hypsos
Hypsos, opgericht in 1910, is al meer dan 100 jaar toonaangevend in live communicatie. Hypsos verzorgt de realisatie van wereld expo’s, winkels, musea, beurzen, brand experiences en evenementen. Op de Expo 2017 ontwikkelt, bouwt en verzorgt Hypsos drie landenpaviljoens, te weten van: Nederland, Saudi Arabië en Algerije.
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...