SponsorRingen 2017: WE Fashion sponsor van het jaar
Op donderdagavond 30 november zijn in de Kromhouthal in Amsterdam de SponsorRingen 2017 uitgereikt in de categorieën: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsord en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury zelf kon nomineren. WE Fashion is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. Menno Geelen (Ajax) is verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. Bekijk alle overige winnaars per categorie in het overzicht hieronder.
De categorie Lang Lopende Sponsorships is ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op langere termijn nog beter aan te tonen. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. ‘Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte.’
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.
De winnaars per categorie:
Lang Lopende Sponsorships:
Goud: ABN Amro en World Tennis Tournament
Goud: Delta Lloyd en watersport
Goud: ING en Rijksmuseum
Entertainment & Events:
Goud: WE X Nina
Zilver: NK Tegenwindfietsen
Brons: Miele PowerWash op Lowlands 2017
Genomineerd: The Voice of Holland
Gesponsorde:
Goud: Wereldtitel Dammen 2016
Zilver: Offshore Experience
Kunst & Cultuur:
Goud: NS Tijd voor Lezen
Zilver: Look Like Marilyn
Brons: Partnership Audience Development
Maatschappij:
Goud: McHappy Day
Zilver: Royal Philips – Pride 2017
Brons: Kraanwater in Nepal
Sport:
Goud: Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd
Zilver: Hardloopsupporter
Brons: Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
Genomineerd: Rabo EuroHockey Championship 2017
Smart Budget:
Goud: Wereldtitel Dammen 2016
Zilver: Schoolreisje van je leven naar Carré
Brons: Look Like Marilyn
Sponsor van het Jaar:
We Fashion
Sponsorpersonality van het Jaar:
Menno Geelen (Ajax)
Op marketingtribune.nl/sponsoring vindt u een volledig overzicht van de winnaars, genomineerden plus alle jurycommentaren.
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...