Ticketpoint wil met innovatieve oplossingen de ticketingmarkt transparant en betrouwbaar houden
De kaartdoorverkoop van evenementkaarten staat sinds deze week weer vol in de aandacht. Ticketmaster en Eventim kondigden aan met een eigen platform te komen dat doorverkoop van tickets in de toekomst onmogelijk moet maken.
Marcel van Loon, ceo van Ticketpoint: “De suggestie dat het doorverkopen van tickets via Ticketswap onbetrouwbaar zou zijn, is slechts ten dele waar. Ticketpoint heeft juist uitstekende ervaringen met Ticketswap. Door een koppeling met ons systeem worden de originele barcodes bij doorverkoop vervangen door een nieuwe barcodes. De nieuwe kaartkoper verkrijgt hierdoor een uniek ticket. Dat maakt het knap lastig om tickets tegen woekerprijzen door te verkopen. Daarnaast werken we met een app die ervoor zorgt dat de barcode van een ticket pas twee uur voor aanvang van een evenement geopenbaard wordt en introduceren we binnenkort dynamische barcodes waardoor scanning nog veiliger wordt.” Hiermee wil Van Loon aangeven dat er al volop innovatieve ontwikkelingen en oplossingen zijn om de ticketingmarkt voor zowel de kaartkopers als de organisatoren zo transparant en betrouwbaar mogelijk te houden.
Ticketpoint is één van de grotere ticketingorganisaties van Nederland en al jarenlang een voorloper in het bedenken van oplossingen om secondary ticketing tegen te gaan. Samen met andere ticketingorganisaties verzetten zij zich tegen de woekerprijzen als gevolg van secondary ticketing.
Voor Ticketpoint vervuld Ticketswap hierin een grote rol en kent zij inmiddels meer dan 3.800.000 tevreden gebruikers uit 20 verschillende landen. De tickets en verkopers op dit platform worden op basis van verschillende criteria gecontroleerd. Een TicketSwap-gebruiker weet zich verzekert van een eerlijke prijs voor tickets die worden doorverkocht, omdat een maximale verkoopprijs van 20% boven de originele ticketprijs wordt gehanteerd.
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...