Ticketstore biedt consumenten een plek waar ze al hun tickets voor evenementen kunnen op slaan en delen met medebezoekers. Voor evenementhouders is de app ook zeer interessant. Zij kunnen Ticketstore inzetten voor promotiedoeleinden en gebruikers gericht benaderen.

Met Ticketstore kunnen gebruikers aangeschafte kaartjes (in pdf-vorm, mobile tickets of screenshots) opslaan en delen met vrienden en familie. Maar de app is veel meer dan dat. “Het bewaren en delen is het startpunt geweest, daarna hebben we tal van functionaliteiten toegevoegd”, aldus Abdullah Paykar, de ontwikkelaar van Ticketstore. “Bezoekers kunnen met elkaar chatten over evenementen die ze samen bezoeken, wat de vervuiling van allerlei andere communicatiegroepen tegengaat. Ook is binnen de app alle evenementinformatie beschikbaar, inclusief links naar social media en de exacte locatie met one-click navigatie. Via een pushbericht over het starten van de voorverkoop en nog eentje zeven dagen voor aanvang van het evenement. Ticketstore heeft dan ook de ambitie om de ultieme evenementen-app te zijn, waardoor de gebruikers niet meer voor elk evenement een aparte app hoeft te gebruiken.”

Persoonlijke relatie

De kracht van Ticketstore zit volgens Paykar niet alleen in het samenbrengen van alle behoeften van de eindgebruiker. De app fungeert ook als (marketing)platform voor organisatoren van een festival, concert of ander evenement. “De mogelijkheden zijn eindeloos. In feite is Ticketstore bruikbaar voor elk soort toegangsbewijs, van festivals en concerten tot theater, beurzen of attractieparken en zelfs vliegtickets. Momenteel ligt de focus echter met name op events. De app bevat een uitgebreide agenda, waarin per evenement alle informatie te vinden is. Gebruikers zijn ook in staat zelf informatie toe te voegen, bijvoorbeeld over een ticket voor een event dat wellicht nog niet in de agenda te vinden is. We willen echter vooral organisatoren via de app de kans geven om de afstand tot bezoekers te verkleinen en een daadwerkelijke relatie met ze aan te gaan. Daar blijkt in de markt veel behoefte aan. Die binding met de klant valt te realiseren met behulp van informatie over het evenement, maar ook door heel gericht het evenement onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep.”

Organische ontwikkeling

Organisatoren kunnen in de agenda al hun gegevens optimaliseren en zo zichtbaar aanwezig zijn binnen Ticketstore. Er zijn ook verschillende advertentiepakketten verkrijgbaar waarmee ze hun event in de app kunnen promoten. Paykar: “Onze algoritmes kennen de voorkeuren van de gebruikers en tonen interessante events. We hebben ervoor gekozen dit op een heel organische manier te doen, zodat de gesponsorde content aansluit op de wensen van de gebruikers.  Zodoende weet een organisator dat zijn boodschap aankomt bij zijn potentiële doelgroep en deze die boodschap niet als storend ervaart. Het aantal gebruikers neemt vanwege de deelfunctie in steeds grotere vaart toe en daarmee het bereik in de breedte.” In de ontwikkeling van Ticketstore is veel tijd gaan zitten en Paykar heeft niets aan het toeval overgelaten, aldus Paykar. “Wij hebben zowel naar de behoeften en toepassingsmogelijkheden van gebruikers gekeken, als die van de organisatoren. Voor beide kanten van de markt hebben we de ultieme oplossing willen creëren. Ik ben ervan overtuigd dat we met Ticketstore een brug hebben geslagen die het evenementenlandschap gaat veranderen.”