Ticketstore focust op de ultieme evenementen-ap
Ticketstore biedt consumenten een plek waar ze al hun tickets voor evenementen kunnen op slaan en delen met medebezoekers. Voor evenementhouders is de app ook zeer interessant. Zij kunnen Ticketstore inzetten voor promotiedoeleinden en gebruikers gericht benaderen.
Met Ticketstore kunnen gebruikers aangeschafte kaartjes (in pdf-vorm, mobile tickets of screenshots) opslaan en delen met vrienden en familie. Maar de app is veel meer dan dat. “Het bewaren en delen is het startpunt geweest, daarna hebben we tal van functionaliteiten toegevoegd”, aldus Abdullah Paykar, de ontwikkelaar van Ticketstore. “Bezoekers kunnen met elkaar chatten over evenementen die ze samen bezoeken, wat de vervuiling van allerlei andere communicatiegroepen tegengaat. Ook is binnen de app alle evenementinformatie beschikbaar, inclusief links naar social media en de exacte locatie met one-click navigatie. Via een pushbericht over het starten van de voorverkoop en nog eentje zeven dagen voor aanvang van het evenement. Ticketstore heeft dan ook de ambitie om de ultieme evenementen-app te zijn, waardoor de gebruikers niet meer voor elk evenement een aparte app hoeft te gebruiken.”
Persoonlijke relatie
De kracht van Ticketstore zit volgens Paykar niet alleen in het samenbrengen van alle behoeften van de eindgebruiker. De app fungeert ook als (marketing)platform voor organisatoren van een festival, concert of ander evenement. “De mogelijkheden zijn eindeloos. In feite is Ticketstore bruikbaar voor elk soort toegangsbewijs, van festivals en concerten tot theater, beurzen of attractieparken en zelfs vliegtickets. Momenteel ligt de focus echter met name op events. De app bevat een uitgebreide agenda, waarin per evenement alle informatie te vinden is. Gebruikers zijn ook in staat zelf informatie toe te voegen, bijvoorbeeld over een ticket voor een event dat wellicht nog niet in de agenda te vinden is. We willen echter vooral organisatoren via de app de kans geven om de afstand tot bezoekers te verkleinen en een daadwerkelijke relatie met ze aan te gaan. Daar blijkt in de markt veel behoefte aan. Die binding met de klant valt te realiseren met behulp van informatie over het evenement, maar ook door heel gericht het evenement onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep.”
Organische ontwikkeling
Organisatoren kunnen in de agenda al hun gegevens optimaliseren en zo zichtbaar aanwezig zijn binnen Ticketstore. Er zijn ook verschillende advertentiepakketten verkrijgbaar waarmee ze hun event in de app kunnen promoten. Paykar: “Onze algoritmes kennen de voorkeuren van de gebruikers en tonen interessante events. We hebben ervoor gekozen dit op een heel organische manier te doen, zodat de gesponsorde content aansluit op de wensen van de gebruikers. Zodoende weet een organisator dat zijn boodschap aankomt bij zijn potentiële doelgroep en deze die boodschap niet als storend ervaart. Het aantal gebruikers neemt vanwege de deelfunctie in steeds grotere vaart toe en daarmee het bereik in de breedte.” In de ontwikkeling van Ticketstore is veel tijd gaan zitten en Paykar heeft niets aan het toeval overgelaten, aldus Paykar. “Wij hebben zowel naar de behoeften en toepassingsmogelijkheden van gebruikers gekeken, als die van de organisatoren. Voor beide kanten van de markt hebben we de ultieme oplossing willen creëren. Ik ben ervan overtuigd dat we met Ticketstore een brug hebben geslagen die het evenementenlandschap gaat veranderen.”
Partnerbijdragen
Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]
...Festivak is dé vakbeurs voor organisatoren, toeleveranciers en entertainment in de evenementensector! Op Festivak is er voor elk type organisator een prachtig, divers en compleet aanbod van toeleveranciers. Laat je inspireren door bevlogen sprekers uit het vakgebied en hef samen het glas op het befaamde netwerkevent waar na het buitenseizoen de hele sector samenkomt. Op […]
...In januari 2019 is onze geliefde bungee trampoline helaas gestolen. Tot op heden hadden we nog geen goede vervanging gevonden. Tot nu! Bij Heesbeen Attractieverhuur introduceren we met trots onze geüpgradede 4-persoons bungee trampoline. Deze nieuwe toevoeging aan ons assortiment is niet zomaar een vervanging, maar een échte verbetering die garant staat voor onvergetelijk plezier voor […]
...De ticketing voor EventSummit op 8 februari 2024 in Jaarbeurs Utrecht is gestart. Je kunt je vanaf vandaag kosteloos registreren voor het meest interactieve, inspirerende, innovatieve en informatieve evenement van het jaar voor de totale festival – en evenementenbranche! Het evenement waar veel enthousiaste branchegenoten samenkomen om de toekomst van evenementen vorm te geven. Interactie staat […]
...De eerste uitgave van het nieuwe magazine Publique, gericht op livecommunicatie, is gister gelanceerd. Publique publiceert onafhankelijke informatie voor professionals die evenementen gebruiken voor marketing, communicatie, personeelsbinding, relatiebeheer, welzijn en sociaaleconomische doeleinden. Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW, vertelt in de eerste print-editie over de samenwerking met dance-event ADE en hoe het denimmerk livecommunicatie […]
...De Tweede Kamer heeft het amendement van Silvio Erkens (VVD) en Chris Stoffer (SGP) aangenomen waarmee de aangekondigde verhoging van de alcoholaccijnzen wordt gehalveerd. We hebben hier de afgelopen tijd hard voor gelobbyd en zijn blij met dit resultaat. De voorgestelde maatregel zou ertoe hebben geleid dat de accijnstarieven in Nederland en in onze buurlanden […]
...Dat event softwarebedrijf Momice zichzelf blijft uitdagen, bleek afgelopen week opnieuw tijdens haar eigen 10-jarig jubileum ‘Update 10.0’. Momice nodigde namelijk als eerste in de branche een AI-bot uit om deel te nemen aan een paneldiscussie, samen met event experts Maarten Schram (IDEA) en Dirk Prijs (Genootschap voor Eventmanagers). De vraag is natuurlijk wie de […]
...